mellandagarna

Innan det blir allt för sent och jag verkligen måste lämna allt mys från julen bakom mig tänkte jag bara blogga lite om våra mellandagar och lägga upp lite bilder å så. (är så slö på att lägga in dem i datorn, därför allt blir så försenat =))
Jag och Jonathan tillbringade mellandagarna tillsammans med min mamma och pappa i deras torp i småland (sväng vänster mitt i ingenstans och åk lite längre in i skogen så är du där!).
Det var mysigt och då mamma och pappa precis skaffat en hund igen (två år gammal dock) så var det extra kul. Älskar att gulla med hundar!

landet i all sin glans
Så här såg det i alla fall ut på jul i "hallen" på övervåningen. Är nästan alltid motljus så detta tycker jag är en ovanligt bra bild.


jonathan fånar sig
Jonathan fånar sig. Som vanligt, inget nytt där. Inne i mitt (vårt) rum. 


alice latar sig
Här latar sig mammas och pappas nya hund Alice, som är en flatcoated retriever och mycket mycket söt. Väldigt duktig och väluppfostrad också! En riktig gullunge. Jag planerade ju länge inför jul att mellandagarna hos mamma och pappa skulle vara de dagar då jag befäste min roll som Alice favoritbarn i familjen så att min bror för alltid skulle ha förlorat. Det gick inte riktigt så, hon blev dock riktigt förtjust i Jonathan, även om hon gillar mig också =) Sen så är min brors fästmö en riktig hundperson så jag får nog akta mig lite där också, fast jag är en mästergosare så jag har nog alltid min plats i hennes hjärta ändå!


vi på tåget 
Sen blev det dags att åka hem, dagen innan nyår, och då åkte vi tåg och tog suddiga bilder på oss båda samtidigt =)
Kanske inte direkt världens bästa bild och kommer nog inte vinna något pris för sin skärpa, men den är faktiskt rätt gullig och jag tycker om den. Min kamera har en tendens att få bilderna lite sådär eldiga i tonen men jag tycker det är en rätt varm och fin ton, även om man inte vill ha den när man fotar lite mer seriösa grejer. Får köpa en ny kamera om det skulle bli en prioritet =)

Det var i alla fall våra mellandagar det, det och mycket mer så klart. Nu är dock julen och mellandagarna och nyår och allt sånt roligt över, och jag ska väl till och med komma över det här i bloggen så ni slipper läsa så mycket om det. Får börja planera inför påsken eller vad som nu blir skoj härnäst =)

puss!


Kommentarer
Postat av: Maria

Ser man på, vad hette er gamla hund? Finns inte hon längre? hmm.. =(
Vart bor du och Jonathan? För jag gissar att du inte bor kvar i Brunnsbo eller?

Postat av: Lina

Sara hette vår gamla hund, hon dog för snart två år sedan ungefär. Alice är ju väldigt lik henne, fast det är ju inte direkt ett medvetet val =) finns inte alltid så mycket att välja på när man inte vill ha en valp.
Jo vi bor kvar i brunnsbo, det funkar faktiskt väldigt bra för oss, billig hyra och lagom stort. Hyran här är nog bland det billigaste i hela göteborg, och så är det ett okej område också, nära hem till mamma, nära till stan och nära till jobbet =)
Ni bor väl kvar i brunnehagen?

2007-01-14 @ 10:17:31
Postat av: Maria

Japp! Fast det börjar bli aningen trångt. Jonathan låter inte oss sova i sovrummet om nätterna så det är soffan som gäller! =D
Vi ska söka större efter hans ett årsdag. Ska bo kvar i Tuve=)
Bo din mamma kvar i Tuve?

2007-01-14 @ 12:01:28
URL: http://emen.blogg.se
Postat av: lina

Ja mamma och pappa bor kvar i tuve men inte på samma ställe som förut, de använde ju aldrig nedervåningen så de flyttade till en lägenhet med bara ett plan =)
Va jobbigt det låter att va tvungen att sova på soffan, men det går ju över när han blir större gossen =)

2007-01-17 @ 18:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback