den övergivna bloggen

ja jag har absolut inte varit bra på att blogga de senaste dagarna. Har varit mycket och sen när det slutade vara mycket så var jag bara utmattad.

Hade en stoor tentainlämning i måndags, den femtonde. Handlingsstrategier och etik i socialt arbete 15p, vilket är väldigt mycket då en hel termin bara är på 20p. Klarar jag denna tentan tog jag dock 25p förra terminen då jag läste lite dubbelt, vilket känns himla skönt för mina handledare på min praktik jag snart ska börja är lite impade av att jag läst dubbelt =) Ganska bra utgångsläge iaf, att de tycker jag är ambitiös.

Blev i alla fall klar med min tenta i tid. Var egentligen inte så himla stressigt men man hamnar ur fas och så fort jag inte sitter vid datorn och skriver tenta så sitter Jonathan vid datorn och skriver tenta eftersom han läst precis samma kurs, och då blir det ingen ledig tid vid datorn för att blogga. Dumt nog tänkte jag också vara snäll mot de andra i min grupp i skolan och frivilliganmälde mig att representera gruppen på den muntliga utvärderingen av kursen. Då de olika personerna i min grupp haft väldigt olika saker att klaga på och tyckt att mycket varit mycket dåligt (speciellt vår handledare) så fick jag ju dra upp väldigt mycket kritik framför min lärare. Alla som känner mig vet att jag är väldigt energisk när jag tycker är något fel och jag var absolut inte elak eller något utan försökte vara så snäll som jag kunde utan att vara oärlig, men handledaren fick verkligen slag. Han kommer nog aldrig kunna se mig igen utan att känna lusten att mörda, men jag har i efterhand bett om ursäkt och sagt att inget var personligt och att han faktiskt inte kan ta det så när det handlar om en kurs. Efter tentan och den hemska utvärderingen väl var inlämnad var det självklart dags att gå ut och fira och dagen efter dags att ångra att man inte tagit det lugnare kvällen innan. Och här är jag nu.

På fredag börjar praktikterminen och jag ska då börja med mitt "sidoprojekt" så att säga: Unga möter unga. Det innebär att man i grupper om fyra ska ut i olika gymnasieklasser och prata om sexualitet osv och göra värderingsövningar. Får veta mer på fredag, måndag och tisdag då det är värderingsövningar.
På onsdagen ska jag dock börja min riktiga praktik. Jag ser verkligen fram emot det då det verkar väldigt intressant och de jag ska vara mest med verkar riktigt trevliga. En av dem har till och med haft mig och min bror som små bebisar på bvc, snacka om tillfällighet! Och ännu konstigare att hon mindes oss såhär 25 år efteråt =)
Iaf ska jag få göra massa olika saker på min praktik, mest vara hos barn- och ungdomsenheten men även vuxengruppen, bvc, mvc och typ allt annat som finns i stadsdelen. Jag ser fram emot mycket att se lite hur min framtida karriär kan tänkas bli. 

Idag har jag nästan inte gjort något annat än tvättat, och klockan är halv fem! Jag tvättade sex maskiner och min tvättid var slut klockan två men då det visade sig att den ena torktumlaren tänkte gå sönder mitt i min tvättid så hann bara en och en halv tvätt bli torr ungefär, vilket innebar att jag fick springa runt i min lilla lägenhet och hänga upp kläder i ungefär en timma efter det. Sen hade jag lite saker att handtvätta, som våra underbart fina filtiga, runda bords-tabletter från design house stockholm, så ungefär nu är jag klar med allt som har med tvättandet att göra. Tills allt torkat och jag ska vika och lägga in det också förstås.

På tal om bordstabletterna som jag älskar och som passar vårt bord och vår lägenhet perfekt så kom Jonathan häromdagen hem och hade köpt två lite större rektangulära tabletter som matchade dem och som han tänkte vi kunde använda till att ställa serveringsfat och dylikt på när vi bjuder över folk. Så sött. Sånt som kan pigga upp ens dag, och som min svägerska som var hemma hos oss då sa, vi är riktigt vuxna nu =)

 Nu ska jag inte mala på mer om allt som hänt sen senast, jag får helt enkelt skaffa lite självdisciplin och skriva oftare.

Puss!

ps. Hampus, skaffa blogg snart, kom igen, join the trend =)

Kommentarer
Postat av: Hampus

Jaja, skall väl fixa en blogg någon gång jag med...

Jag skulle dock vilja säga att du inte behöver skämmas för att du inte bloggar ofta... För du har ju verkligen rivstartat...

2007-01-17 @ 16:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback