äntligen vaken igen!

De senaste dagarna har det kännts som om jag gått som i en dimma. Jag har inte orkat någonting, jag har haft huvudvärk och bara känt för att inte göra något alls. Har inte ens kunnat sova bort dagarna vilket annars kan kännas någorlunda produktivt då det faktiskt stärker ens imunförsvar å sånt. Huvudvärk har jag fortfarande av samma molande fast ändå ilskna sort, men jag är mer på språng och vaken idag.

Jag gick upp relativt tidigt och åt min havregrynsgröt med skivad banan och drack min färskpressade clementinjuice. Efter det sorterade jag och la in alla kläder som hängt på tork sedan igår. Sedan fick jag verkligen fart och damsög hela vardagsrummet och köket och halva hallen (kunde inte ta slutet på hallen eller sovrummet då jonathan ockuperade det). Sprang också över till blomsterlandet som jag bor alldeles bredvid och köpte två tulpanbuntar då det är tulpanens dag idag. De står nu vackert i två vaser och lyser upp mitt fina matbord.

Nu är det nog dags att fixa och städa lite till, ingen mening med att ha lite halvfint sådär. Imorgon börjar praktiken och då kommer jag nog inte orka städa riktigt lika mycket.

puss!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är duktig du som viker in din tvätt. Jag har tvättat och torktumlat och lagt ut allt som är rent och torrt i Mattias fåtölj, det berget har legat där och vuxit nu en vecka. Tog mej för och vek allt i morse... imorgon kanske jag orkar lägga in det i garderoberna också =)
Najs med tulpaner! Har införskaffat en lila bukett idag =)

Postat av: Lina

åh vad skönt att någon tycker jag är duktig! Jag är så himla lat oftast så de där få duktiga stunderna verkligen uppfyller mig med lycka =)Vanligtvis gör jag precis som dig, fast istället för att lägga allt i en fåtölj så bara låter jag det ligga kvar i ikea-kassen som jag bär det fram och tillbaks i tills jag typ använt allt igen och den är tom =)
Köpte en vit bukett tulpaner och en lila, jättefint verkligen! Alltid trevligt med lite levande saker på bordet och inte bara ljus och sånt, mer stämningsfullt typ =)

2007-01-18 @ 21:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback