möhippa

Fredagen den 23/2 ska min älskade bror Hampus gifta sig med sin fästmö Stina. Trots att hon ger mig elaka pikar och ibland kastar iväg lite hårda ord åt mitt håll (ja, tro inte att jag inte tänkte skvallra om det stina :-P ) så hade jag i lördags väldigt roligt med henne, hennes svägerska och hennes vänner på hennes MÖHIPPA. Till saken hör den att Stina har hotat alla som ens tänkt ordet möhippa till livet eller i alla fall tortyr som får en att önska att man dog, så det var inget riskfritt uppdrag vi gav oss in på!

Vi började dagen med att runt klockan ett kidnappa den blivande bruden i hennes hem (även om modiga Mållan försökte hindra oss). Det blev en fartfylld (beroende på vilken bil man åkte í) resa ner till Varberg och det vackra Kallbadhuset. Här börjar det märkas att jag inte var med under planeringen av möhippan då jag absolut inte hade valt att bada i vatten som är 2,5 grader varmt (kallt), men det blev riktigt skoj faktiskt. Jag doppade mig hela fyra gånger och tog till och med några simtag första doppet (big mistake...) så jag är rätt stolt över mig själv!

varberg


Sedan blev det lite vildare när vi såg djupt ner i termosen och hällde i oss graverande mängder te och kaffe. Goda mackor och frukt blev det också, det ni! I vildaste taget kanske.... =P Efter det var det iaf dags att åka tillbaks till Göteborg och till Fanny for some more fun.

tedrickande

Även där blev det en hel del (te)drickande. Till en början. Sen blev det goda aptitretare och supergod mat med en touch av öldrickande till. Allt en kvinna kan tänkas behöva! Till råga på allt så avslutades det hela med en rejäl marängsviss! Jag var i himlen.  


maräng

Efter mycket intressanta diskussioner, mys och lite öldrickande var det dags att bege sig ut och göra stan osäker! Det var till Gretas som det mycket laddade men ganska trötta gänget begav sig och det är alltid en ordentlig hit! Till en början så var det inte så många på stället men partysugna som vi var så livade vi upp det hela rätt så mycket by ourselves!

grönt

Det blev dock mer folk och en hel del dansande till 80-talsmusik och annat smått och gott. Jag hade jättekul men den försiktigt drickande bride to be verkade inte ha riktigt lika kul. (även om det definitivt ser ut som det på bilden... det måste vara mitt underbara sällskap =) )

jösses

Inte ens när hon fick en drink som brann (!!) dansade hon av spontan lycka. Det tyckte jag att hon borde gjort tills jag vände bort blicken och hon hällde sin drink i min öl. Den smakade piss. Eller kanske lakrits, lite vilket som där. Det var en häftig drink iaf.


eld

Jag dansade på halva natten och hade riktigt kul (tills svetten lackade!). Stina blev kvarhållen sisådär 15-20 minuter längre än vad hon ville och var visst allt annat än glad för detta. Allt som allt tycker iaf JAG att det var riktigt kul och välplanerat. Vad jag hört ryktesvägen så tyckte även Stina det, tack och lov!

Jag träffade även vänner till mig på Gretas och festen fortsatte så att säga. För min del så avslutades kvällen med att en ganska så kort (i jämförelse med mig dååådå) men väldigt snygg tjej kom fram och lite urskuldrande placerade en lapp med sitt namn och nummer på i min hand. Jag är smickrad fortfarande =)
I alla fall: ett stort tack från mig till Maja, Fanny, Ann-Sofie och Maria-Therese som verkligen planerade och genomförde en riktigt trevlig möhippa, och skippade alla förnedringsmoment som min
kära bror fick genomgå på sin svensexa. Det hade gjort ont när Stina hade slagit oss i sådana fall, så det är jag mycket tacksam för!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jaha så dom ska gifta sej så snaaart.. Kul!
Jag vill också gå på möhipp någon gång, fast en såndär förnedrande är ju kulig =)

Postat av: Lina

det är säkert skitkul med en sån förnedrande, men faktum är att min blivande svägerska skulle dödsmisshandlat oss varenda en isf, och det hade ju inte varit så roligt =) inte bra när den som ska utsättas för grejerna är den starkaste i hela gänget :P

2007-02-20 @ 08:15:11
Postat av: Stina

Ja, ni hade fått så jävla med stryk om ni hade varit det minsta elaka. I tentaveckan har man ju hunnit bygga upp en del aggressioner...

Men visst hade jag skitkul, och ännu en gång har jag fått bekräftat att hot och våld lönar sig... =)

2007-02-20 @ 11:59:51
URL: http://hunden.bandersnatch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback