Datenight La Sombrita (+ lunch på Andrum)

I fredags så var det alltså Datenight och jag och Sebbe gick ut och åt. Eftersom vi inte planerat det eller så så gick vi till La Sombrita, som jag varit på massa gånger och ätit på några gånger. De har spansk mat, mycket tapas, men deras meny är väldigt varierad. Går man och äter på indisk restaurang så finns det typ oändliga variationer på ungefär samma rätt, men på La Sombrita kan du äta en paella med saffransris, eller en vegetarisk pasta, eller varför inte en biff med klyftpotatis.

Vi kom dit rätt sent. De har afterwork mellan 16-18 på fredagarna, och klockan 18 brukar då middagsgäster få bord och få beställa, det brukar då bli rätt fullt för ett tag framöver. Vi kom runt sju och fick veta att vi skulle få vänta en halvtimma på bord. Efter typ 20 minuter och en fanta i baren så fick vi ett jättemysigt bord vid ett fönster.

Sebastian åt kolgrillad entrecote med klyftpotatis och vitlökssmör och lite trevliga grönsaker. Det var tydligen väldigt gott då han satt och mmm:ade och spärrade upp ögonen hela tiden. Entrecoten var väldigt bra, och så även vitlökssmöret.
Jag åt vitlöksfrästa kronärtskocksbottnar med klyftpotatis, squash, sparris, paprika och lite andra mumsiga tillbehör. Min mat var väldigt god, men det blev lite oljigt fram mot slutet.
Till efterrätt åt Sebbe husets cheesecake med chokladlikör och fruktpuré, också en fullträff. Jag, som älskar choklad, tog chokladpudding med grädde, och även det var väldigt gott, men var nog inte riktigt lika jättebra som Sebastians val. Jag njöt dock i fulla drag av den rika chokladsmaken!

Allt som allt så gick saker och ting väldigt fort, vi fick vår mat fort trots att stället var mer än fullsatt, vi fick notan fort när vi bad om den. Maten var god och fint upplagd. Det var mycket ljud i lokalen men ett trevligt ljud av folk som har kul. Fantan smakade fanta och Sebastian tyckte spanskt öl var helt okej =) Då de var så fullsatta, och alltid är så fullsatta på fredagar, så hade de inte jättemycket tid för sån där servitör-vänlighet, och de missade även att ta bort mina gamla glas när de gav mig en ny dricka, så vårt lilla bord var lite överfullt med glas.

Allt som allt så var det en supermysig datenight med god mat!

Dagen efter åkte vi till stan för att handla gardiner, och åt då lunch på Andrum, den vegetariska restaurangen nära nordstan. Vi brukar äta där för att det brukar vara nära hem, eller nära där vi är, eller för att vi vet ungefär vad vi får. Dock är vi väl lite trötta på det. Jag tänkte att jag skulle skippa deras buffé och ta en rätt istället, för variationens skull, så jag valde en Andrumburgare. Little did I know att det skulle vara en kasst tinad dafgård morotsbiff i en oändlig massa av stelt morotsbröd med halväckliga kalla chilligrönsaker. Nej det var verkligen inte gott. Sen så har Andrum nu börjat ta fem kronor extra i helgtillägg på alla rätter, och de har samtidigt stängt sin toalett så att även betalande kunder måste betala fem kronor för att få använda den. Nä, det blir nog inte mer Andrum på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Gott nytt år!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback