twenty-two

I'm one year older now since last time I saw you
in case you wanna know, I'm about to say what I'm up to
first of all I'm a sluggard movin' slow in a clumsy way
some peace of mind is what I want, but that will be the day
I've been going with the flow for too long now, this must end
running 'round in circles, I've been so far away from myself
searching for the energy and the time to make a change in my life
instead of watching it pass by, get something done while I'm alive.

Det är inte direkt så att jag varit sysslolös eller så på senaste tiden, eller att det inte hänt så mycket. Min bror med fru ska få barn och göra mig till faster. Jag funkar som någon slags sambandscentral för alla möjliga och deras dysfunktioner i allmänhet (nej inte på jobbet, på fritiden! på jobbet hade jag kunnat ta det utan problem). Jag jobbar typ dygnet runt, bland annat på ett nytt jobb som är lite omvälvande. Har fått mycket ändrade levnadsförhållanden.
På söndag fyller jag 22 och på onsdag fyller min mamma 50. Det är big stuff. Mycket planering och allt vad det är. Jag hinner inte träna typ. Jobbigt. Och på fredag ska jag jobba.

Det är så himla mycket just nu. Jag är stressad och samtidigt jobbigt apatisk. Får jobba med det eller nått.

I'm twenty two, don't know what I'm supposed to do
or how to be, to get some more out of me.
I'm twenty two, so far away from all my dreams
I'm twenty two, feeling blue.

Annars försöker jag träna okej och äta okej. Håller mig verkligen inte på den smala vägen så att säga men vafan. Orka. Försöker hinna läsa böcker och bli vis men sitter mest och tragglar byråkratiska organisationsformer och analysmetoder inom organisationsteori. Inte direkt inspirerande. Känner att jag bara orkar sova just nu, inte så mycket mer.

Just det, jag har klippt mig också. Det blev fint faktiskt, lite gulligt, men jag tror inte jag kommer gilla det när jag ska gå ut och sånt där och vill vara mer snygg i håret än gullig i håret. Bild lär komma upp i helgen iaf.

Afraid that I will be weak forever
I can't stay in this shape any longer
my life's just another cliche.


flower

Kommentarer
Postat av: Maria

Nämen ska du bli faster! Grattis! När beräknas utkomst för bebben då?
22 år... Grattis i förskott... kan inte fatta att vi börjar bli så gamla nu... *en liiiten tår i ögat*

Postat av: Lina

Jag har inte exakt koll på när den lille ska komma, men i oktober i alla fall. Vet inte om Hampus och Stina vet så jätte-exakt heller, det kan man väl inte sådär i början?

Vi börjar verkligen bli supergamla... nästan pensionärer snart =P vi får klänga oss fast vid ungdomen så gott vi kan!! =)

2007-04-28 @ 11:48:24
Postat av: Maria

Nej om man inte vet exakt när man blev gravid så är det svårt att veta vilken dag. men efter inskrivningen kanman ha någorlunda kolla i alla fall =)

Graaaattis på födelsedagen =)

2007-04-29 @ 13:41:41
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Lajjza

congraats!

2007-04-29 @ 21:20:54
Postat av: Mållgan

Kära Lina!

Dina bekymmer är nada!
Kolla bloggen och känn dig upplyft av att en liten (förtryckt) stackars hund har det värre!

2007-05-08 @ 09:37:17
URL: http://hunden.bandersnatch.se
Postat av: ElinAlexi

Vilken fin blomma! :]

2007-06-04 @ 15:12:45
URL: http://elinalexi.blogg.se/dreamland/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback